Szerelmeink

2017.07.01 21:38

 

 

Szereplők:

Evan

Jared

Dal

EGYETLEN FELVONÁS

 

Éjszaka. Vékony fal választja el egymástól Evan és Jared kollégiumi szobáit. Mindkettőben sötét van. Az ablakok fülledt nyári éjszakára nyílnak. Felhő úszik el a hold előtt.

 

ELSŐ JELENET

 

Jared szobája lassan kivilágosodik. A fiú az ágyán fekszik. Meztelen testének fehérsége ékszerként csillog a sötétszürke selyemágyneműn. Egyik karja a feje alatt, másikkal az ágyékát simogatja. Felsóhajt a kéjtől. Mozdulatai egyre gyorsabbak, vágya egyre hangosabb.

A másik szobára továbbra is sötétség borul. Evan fekete alakja a falhoz lopakodik, és hallgatózik.

Jared átszellemülten maszturbál. Az orgazmus pillanatában hangosan felnyög, teste megvonaglik.

A fény halványodni kezd. Még látni, ahogy Jared cigarettára gyújt.

Az éjszaka újra elsötétedik. Mindkét fiú mozdulatlan. A cigaretta parázsló vége piros izzás a feketeségen.

Hosszú percek telnek el.

Evan feláll, felkapcsolja a villanyt. A szeméhez kap, tenyerével megdörzsöli az arcát, mintha egy álom emlékét akarná kizavarni a fejéből. Megáll a szoba közepén, kezében a mobiltelefonja. Töpreng. Többször is elindítja, majd megszakítja a hívást, végül erőt vesz magán és beszélni kezd.

 

EVAN Folyton megtörténik. Nem tehetek róla. Senkibe sem szándékosan szeretek bele, ezért nem szabad haragudnod rám. Te csak egy vagy a sok közül. De ahogy őértük, úgy érted is meg tudnék halni. Nekem a szerelem az élet, és a szerelem jelenleg te vagy. Ha elvesztem a szerelmet, elvesztem magam.

Neked csak játék a szerelem, egy érzés a sok közül. Sosem tudnál belehalni. Te nem értesz engem, én nem értelek téged. Szerintem ez elég ok arra, hogy együtt maradjunk. Ha unatkozunk, majd elütjük azzal az időt, hogy megpróbáljuk megérteni egymást.

Sokszor vagyok magányos, és néha melletted is az leszek, de nem bánom. Ma este voltam a legmagányosabb, miközben a szomszéd szobából átszűrődő élvezet hangjait hallgattam. Tudom, hogy te ezt, ezt a kínzó egyedüllétet, sosem fogod átérezni, mert te azok közé tartozol, akik nem a másiktól várják a boldogságot.

Nem szokásom könyörögni. Nem azért hagyom neked ezt az üzenetet, hogy maradásra bírjalak. Magamnak tartozom azzal, hogy megpróbálom.

Nem kell rád néznem ahhoz, hogy lássam, mire gondolsz ezt hallva. Ez bolond!

Nocsak, mégis van bennünk valami közös. Én is azt gondolom rólad, hogy bolond vagy, ha most kisétálsz az életemből.

Idővel meggyűlölsz majd, úgy érzed, megfojtalak, és elmenekülsz, de addig is boldogok leszünk. Nekem megéri, azután… utánad... úgyis jön a következő.

 

A másik szobában kialszik a cigaretta parazsa. Jared felveszi az alsónadrágját, és kikönyököl az ablakba. Ezalatt Evan a telefonját nézi, rosszallóan csóválja a fejét. Ledobja az ágyra. A mobil azonnal elmerül a takaró gyűrött fehérségében. Egy polcon rendetlen összevisszaságban CD lemezek sorakoznak. Evan ezek között kezd el válogatni. Sokáig kutat, amíg rátalál arra, amit keres. A lejátszóhoz lép. A készülék olyan, mint egy éhes száj, mohón nyeli magába a lemezt.

Felcsendülnek az első gitárakkordok. Ahogy a zene hangosodik, úgy sötétedik el Evan szobája, és világosodik ki Jaredé. A fiú még mindig az ablakban könyökölve hallgatja az átszűrődő Dalt. Teste követi a ritmust, lábával dobolja az ütemet.

 

Dal 

 

Amikor véget ér a Dal, Jared megfordul. Szép fiú. Magas, a válla széles, a csípője keskeny, barna szemében életvidámság csillog, bár most egy kicsit fáradt. Fekete haja hosszú, kócos tincsekben hullik a vállára. Az ágya felé indul, de ekkor újra felhangzik a zene, és ő megtorpan. A fal felé fordul, a homlokát ráncolja. Így hallgatja újra végig a Dalt. Evan szobájában továbbra is éjsötét van.

 

Dal

 

Az utolsó taktusok alatt Jared megmozdul, az ágyához lép. Ráveti magát a selyemágynemű puha hullámaira. A csend csak rövid ideig tart. Evan megint lejátsza a Dalt, ezúttal hangosabban.

 

Dal

 

Jared felkapja a fejét.

 

JARED Baszki!

 

A zene nem veszi magára a káromkodást, teljes szépségében búslakodik tovább az éjszaka csendjében, és amint véget ér, már indul is újra.

 

JARED Hé!

 

Csak a Dal szívfájdalma felel neki. Evan mozdulatlanul áll a sötétben.

 

JARED Aludnék, bazmeg!

 

A cselló szomorúsága mintha titokban elmosolyodna.

 

JARED Fasza!

 

Jared kipattan az ágyból, a falhoz rohan, átdörömböl Evan szobájába.

 

JARED Feltalálták a fejhallgatót, gyökér!

 

Evan összerezzen. Leállítja a lemezt.

 

JARED Kösz, bunkó!

 

Mialatt Jared visszafekszik, Evan szobájában felgyullad a villany. Most látjuk először a fiút egészen közelről. Sápadt, lányos szépség. Túl sovány ahhoz, hogy csinosnak találjuk, de van benne valami jelzőkkel körülírhatatlan báj. Arcát seszínű, világos haj keretezi. Nagy, zöld szemei mandulavágásának sarkában mintha állandóan visszatartott könnycseppek ragyognának, pedig ritkán szokott sírni.

Hosszúra nyúlik a csend. Evan leül az ágyára, fülel. Felemeli a CD lejátszó távirányítóját. Kicsit vitatkozik magával, hogy megtegye-e, de aztán összeszedi a bátorságát. A Dal újra belekúszik az éjszakába.

 

Dal

 

Jared odaát sokáig nem mozdul, majd teátrálisan megragadja a párnát és a fülére szorítja.

Evan lehunyja a szemét. Arcán elragadtatás tükröződik. Az zene újra meg újra felcsendül.

 

JARED Hát, jó!

 

Jared kikászálódik a párna alól. Belebújik a farmerébe, és kilép az ajtón.

 

MÁSODIK JELENET

 

Kopogás hallatszik. Evan először habozik, de aztán ajtót nyit.

Jared a sötét folyosóról lép be a fényárban úszó szobába. Megjelenése olyan váratlan, mint a szempillantástól fellobbanó vágy. Meglepetten nézik egymást.

 

EVAN Szia!

JARED Szia?! Ez vicces.

EVAN A szia? Mi benne a vicces?

JARED Nem a szia, vagyis az is, meg ez az egész. Be akartam verni a képed, de nincs szívem még jobban összetörni az arcodat, így is elég fancsali.

 

Evan az arcához nyúl, megtapogatja. Még mindig az ajtóban állnak. Jared Evant figyeli.

 

EVAN Azért kopogtál be, hogy közöld, ronda vagyok?

JARED Nem mondtam, hogy ronda vagy, csak azt, hogy eltorzít a szomorúság. Szóval ezért bömbölteted a depressziót. Megértem én, de feltétlenül muszáj engem is elszomorítanod?

EVAN Mivel szomorítalak el?

JARED Álmatlansággal.

EVAN Ó! Akkor te laksz a szomszéd szobában.

JARED Ó! Akkor bizony én.

 

Jared belép, és becsapja maga mögött az ajtót.

 

EVAN Most itt akarsz maradni?

JARED Legalább addig sem indítod el újra azt a kibaszott Dalt.

EVAN És ha elindítom?

JARED Felpofozlak, ahogy eredetileg terveztem.

EVAN Ha megteszed, feljelentelek.

JARED És akkor mindketten szarban leszünk. Mire lenne jó az? Te már így is elég lelakott vagy, nem hiányzik egy orrbavágás. Én meg inkább aludnék a szobácskámban, mint a sitten.

 

Jared Evan ágyához megy, leül rá, végighever rajta, a matrac rugóit próbálgatja.

 

JARED Nem rossz.

 

Észreveszi a CD borítóját a lepedőn. Áttanulmányozza a dalok listáját.

 

JARED A nyolcadik szám. Fura. Mindig a nyolcadik szám a legjobb. Feltűnt már? Lehet, hogy ez valami titkos egyezmény, vagy pszichológiai húzás, vagy természetfeletti izé.

 

Evan bizalmatlanul nézi a fiút. Felé indul, de meggondolja magát, és inkább az ablak mellett álló fotelbe kuporodik.

 

EVAN Azt hittem, utálod ezt a Dalt.

JARED Nem utálom, sőt szerintem egész jó, csak hát, a jóból is megárt a sok, főleg az éjszaka közepén.

EVAN Én akár életem végéig tudnék hallgatni egyetlen dalt.

JARED Akkor mi a frásznak van ennyi CD-d? Mellesleg, ha csak egy dalt hallgatsz, elszalasztod az összes többit. És honnan lehetnél biztos benne, hogy megtaláltad az igazit addig, amíg nem hallgattad meg a világ összes dalát?

EVAN Honnan lehetsz biztos abban, hogy megtaláltad az igazit, ha még nem randiztál az egész világgal? Az élet egy csapda.

JARED Szakítás utáni lelkiállapot? Részvétem.

EVAN Semmi közöd hozzá!

JARED Ha nem akarsz másokat is beavatni a magánéletedbe, ne üvöltesd a bánatod. Ismerlek valahonnan? Ismerősnek tűnsz.

EVAN Szomszédosak a szobáink.

JARED Franc se törődik a szomszédaival! De téged nem ma látlak először.

EVAN Ugyanarra a filozófia szemináriumra járunk. Már ha bejárnál az órákra…

 

Jared megvakarja a borostát az állán. Töprengő képet vág.

 

JARED Tudat alatt lappanghatsz bennem. Mit hallgatsz?

EVAN Biológiát.

JARED Én irodalmat. Mit keresel a filozófia órán?

EVAN Közismereti krediteket.

 

Hosszú csend. Jared körülnéz a szobában. Evan a körmét rágja.

 

JARED Ki hagyott el kit?

EVAN Mondtam, hogy…

JARED …semmi közöm hozzá. Tudom, de ha már itt vagyok, dumcsizzunk valami izgalmasról.

EVAN A magánéletem egyáltalán nem izgalmas, és nem kötelező itt lenned.

JARED Nem akarom újra hallani a Dalt. Túl jó ahhoz, hogy megutáljam. Tehát ki dobott kit?

EVAN Megígérem, hogy nem teszem fel újra.

JARED Nem hiszek neked.

 

Evan felsóhajt. Hosszú ujjú, kék inget visel, ami két számmal nagyobb rá. Az egyik szeretőjétől örökölte, és nem volt szíve kidobni. A nyári hőség kezd elviselhetetlen lenni. Kigombol pár gombot.

 

EVAN Régen történt. Nem emlékszem a részletekre.

JARED Mikor régen?

EVAN Egy hete.

JARED Érthető. Az a korszak még a történelemkönyvekből is kimaradt.

 

Jared nyúlánk teste jól mutat a vetetlen ágyon. Hanyag tartásából magabiztosság sugárzik, pedig egy csöppet sem biztos sem magában, sem másokban. Evan érzi, hogy ők ketten csak alapjaikban különböznek, ezért élvezni kezdi Jared társaságát, ami majdnem olyan jó, mint a Dal.

 

EVAN És te?

JARED Én?

EVAN Te!

JARED Én nem kerítek a szerelemnek nagy feneket. (Felnevet.) Nem röhögsz egy ilyen klassz poénon? Az a bajod, hogy túl komolyan veszel mindent.

EVAN Te meg túl komolytalanul. Lefogadom, hogy még transzikkal is kefélsz.

JARED Miből gondolod? Nem ismersz. És mi a problémád a transzikkal? Amúgy én ezt egészségesen fejlett szexuális érdeklődésnek nevezem. Veled ellentétben, én nem cövekelek le egyetlen zenei stílusnál.

EVAN Nem ismerlek, de elképzeltelek, és általában helyesek az elképzeléseim. Te csak úgy betörsz mindenki életébe, aztán olyan váratlanul távozol, ahogy jöttél.

JARED Most nekem ajándékozod azt a monológot, ami elől a pasasod meglógott?

EVAN Emlékeztetlek, hogy te jöttél ide, nem én hívtalak.

JARED Kezdesz rémleni. Előttem ülsz az órán, igaz?

EVAN Nem, mert mögötted.

 

Jared fölkel, körbesétálja a szobát, majd lecövekel a fotellal szemben, melyben Evan ül. Megérinti a fiú állát, aki erre felemeli a fejét, és a szemébe néz.

 

JARED Biológia… Téged az izgat, mi? A testet akarod. Szorosan a közeledben. Üres a jelenléted, ha nem tölti ki valaki másé. Én megelégszem az irodalommal. Már így is túl sokan vannak a fejemben, nincs szükségem egy újabb hangra.

EVAN Boldogtalan lehetsz.

JARED Kettőnk közül te nyavalyogsz. Nem az én szívemet törték össze.

EVAN Na, igen, aki nem szeret, annak nem lehet összetörni a szívét.

JARED Hékás! Honnan veszed, hogy nem szeretek? Itt van például ez a pillanat! Esküszöm neked, hogy szerelmes vagyok belé.

 

Jared Evan fölé hajol. Hosszan és lassan csókolja. Evan karjai Jared csípője köré fonódnak. Kicsatolja az övét.

 

JARED Biztosan akarod?

EVAN Nem te mondtad, hogy engem csak a biológia érdekel?

JARED Jelenleg arra vagyok kíváncsi, amit te mondasz.

EVAN Akarom.

JARED Gyöngéden! Ha összetöröd ennek a pillanatnak a varázsát, a szívemet is összetöröd.

 

Amint Evan szája Jared ágyékához közeledik, a fény lassan kialszik a szobában, egyre sötétebb lesz, míg végül nem látszik más, csak az ablakon besütő hold fénye.

 

HARMADIK JELENET

 

Jared a földön fekszik. Karja a feje alatt. A plafont nézi. A fürdőszobából gargarizálás hallatszik. Kis idő után Evan visszatér, és a CD lejátszóban felcsendül a Dal.

 

Dal

 

JARED Ó, bakker!

EVAN Kussolj! Én is meghallgattam újra az élvezetedet, szóval te is kibírod még egyszer a zenémet.

 

Jared előkotor egy cigarettát a zsebéből.

 

JARED Adj tüzet!

EVAN Nincs nálam öngyújtó. Nem rongálom dohányzással a tüdőmet. Egy szobányira laksz tőlem, menj át rágyújtani!

JARED Na persze, hogy aztán kizárhassál!

EVAN Megfordult a fejemben. Kezd elegem lenni belőled.

JARED Tényleg? Pedig az előbb olyan hévvel szoptál le, mintha soha nem akarnád abbahagyni.

EVAN Az előbb előbb volt, a most meg most van. Neked, aki a pillanatok embere vagy, gondolom, nem mondok ezzel újat.

 

Jared szájába veszi a cigarettaszálat, hasra fordul. Evant nézi, aki az ingét igazgatja magán. A Dal elhallgat, majd újraindul.

 

Dal

 

JARED Csaló!

EVAN Ha akarod, leszoplak még egyszer, de ma este kell nekem ez a dal.

JARED Jól van. Mármint a Dal okés. Nem kell, hogy megint leszopj. Persze ha ragaszkosz hozzá, nem állok ellent.

 

Evan elneveti magát. Jared meglepetten pillant rá.

 

JARED Szépen nevetsz.

EVAN Tényleg?

JARED Nem szokásom valótlanságokat állítani. Már emlékszem. Tényleg mögöttem ülsz. Akkor vettelek észre, mikor első órán bejöttél a terembe.

EVAN Kamuzol. El akarsz csábítani.

JARED Szerintem a csábításon réges-régen túl vagyunk. Abban a ronda kötött pulcsiban, ha akartad volna, sem tudtad volna elkerülni a közfigyelmet.

EVAN A nagymamám kötötte.

JARED Attól még ronda.

EVAN Bunkó vagy.

JARED Ez a szívtelenek szabadsága: A szókimondás. Nincs szükségünk alakoskodásra és hazugságokra. Mi nem kötünk kompromisszumokat.

EVAN Ezért méritek pillanatokban a boldogságot.

JARED Ne ítélkezz a pillanatom felett, amíg nem élsz át egy ilyen pillanatot!

EVAN Akkor te se ítélkezz az életem felett!

JARED Rendicsek.

 

Evan letörli a verítéket a homlokáról. Végigfekszik az ágyon. Lassan teljesen kigombolja az ingét és leveti magáról. Sápadt meztelensége egybeolvad az ágynemű színtelenségével.

 

EVAN Milyen érdekesek!

JARED Mik érdekesek?

EVAN A szerelmeink. Nekem egy egész élet kell, te megelégszel egyetlen pillanattal.

JARED Az élet pillanatok összessége.

 

Jared feláll, az ágyhoz sétál. Kialszik a fény.

 

NEGYEDIK JELENET

 

Az ablakon túl halvány derengéssel ébred a reggel. A szobában félhomály van.

Evan és Jared szeretkeznek.

A Dal végtelenítve szól a lejátszóból. Kéjes nyögések keverednek az énekes hangjával.

A fiúk feltérdelnek. Testükön megcsillan az izzadtság az odakint lassan felkelő nap fényében. Evan lehunyt szemmel élvezi a kényeztetést. Erekciója elő-előbukkan Jared simogató tenyeréből. A szorosan hozzásimuló testhez préseli magát, karjával átöleli Jared nyakát. Arcán mámoros élvezet.

Jared áthajol Evan válla felett, és megcsókolja. Érintése végigsiklik a mellkasán. Ujjai a hajába bújnak, összekócolják a seszínű tincseket. Csókolózva hanyatlanak vissza az ágyra.

A gyönyör sóhajai sokáig visszhangzanak a szobában.

 

ÖTÖDIK JELENET

 

Evan az ablakban dohányzik, és a mélyen alvó Jaredet nézi. Mosolyog. A cigarettafüst vidám táncot jár meztelen teste körül. Hosszú percek telnek el így. Evan ajkán a mosoly végig ott ragyog. Miután elszívta a cigarettát, elnyomja a párkányon a csikket, és leül Jared mellé. Figyeli az álmát. Egyre közelebb hajol hozzá. Elsimogatja homlokából a hajat. Gyöngéd csókot lehel a szájára.

Jared felriad.

 

JARED Hazudtál!

EVAN Hazudtam.

JARED Miért nem adtál tüzet?

EVAN Ja, hogy a dohányzásra gondolsz?! Azt akartam, hogy elmenj.

JARED Megint hazudsz.

EVAN Csak füllentek.

 

Jared felül. Kicsit szédül. Tenyerébe temeti az arcát.

 

EVAN Főzök neked egy kávét. Öltözz fel! Használhatod a fürdőszobát.

 

Jared felveszi a földről a farmerét, belebújik, kicsoszog a mosdóba. Vízcsobogás hallatszik. Evan ezalatt bekapcsolja a CD lejátszót, és leindítja a Dalt.

 

Dal

 

JARED Teljesen ki akarsz csinálni?

EVAN Muszáj újra meghallgatnom, mert ma reggel másról szól, mint tegnap este.

 

Jared visszatér a szobába. A hátsó zsebébe nyúl, előveszi a mobilját.

Ahogy véget ér a zene, a szobát betölti Evan hangüzenete:

 

Folyton megtörténik. Nem tehetek róla. Senkibe sem szándékosan szeretek bele, ezért nem szabad haragudnod rám. Te csak egy vagy a sok közül. De ahogy őértük, úgy érted is meg tudnék halni. Nekem az élet a szerelem, és a szerelem jelenleg Te vagy…

 

Hosszú csend. Evan az ajtófélfának dőlve figyeli az elképedt Jaredet.

 

EVAN Lehet, hogy te egyszer észrevettél engem, de én végig figyeltelek téged.

JARED Csapdába csaltál.

EVAN A szerelmembe csaltalak.

 

 

Függöny

 

Dal - Moddi: Smoke

"It's there, it's where, it begins,and it's calling your name.You've been down there all night now,in a state that I cannot explain.Behind grey curtains of ash
from a word it was burn Now smoke rises high from your head,morning mist laying dead.On naked shoulders - no flowers, no thorns.Hey love, stay the fuck out of my home I've told you a thousand times.'Cause my brain tells me you're dangerous, and my belly says you're just too hard to find.A kiss from sullen lips of ashes will probably blow this whole winter away.But something tells me this is just not real,something tells me this smoke is here to stay.It was supposed to be an endless day."